sanal dünya´da beni sinir eden(ler)

gerek okulda gerek evde veya sagolasi iphone sayesinde aslinda ben günümün büyük bir bölümünü internet´de geciriyorum.
sadece icimden geldigi icin söyle bi gözüme takilanlari siralamak istiyorum:

1) türkcemizinin göz göre göre cinayete kurban gitmesi örnegin: coq güsel yaffss, seni coq sefiyom vs. vs. veya ingilizlestirilmesi: shey, bishey, bye, vs. böyle kelimeleri gördükce tüylerim diken diken oluyor.

2) kisaltmalar: tmm, scs, aeo, nslsn, vs. ya zaten konusmuyoruz hani degerli nefesimizi tüketmemis olsak ama yazarken en azindan biraz daha samimi olsakda iletisim kopuklugu yasadigimiz su devirde biraz daha sohbetlerimizi samimilestirsek
3) "özlü sözler" paylasimlari, bir yerlerde görüp hosuna giden her virti zirti otomatikmen paylasmak. ya hadi o söz paylasan kisiye uysa amenna ama agzindan küfür eksik olmayan birisi gün boyu face&co (sosyal paylasim sitelerinde) sürekli dogruluktan dürüstlükten bahseden sözler paylasiyorsa sinirim yine tavan yapiyor.

4) ibretli hikayeler: hey allahim bide bu furya basladi heryerde bangir bangir ibret almamiz gereken videolar. bunlari seyrettikce insanin psikolojisi bozuluyor biran kendimden nefret edesim geliyor. birde bunlari paylasanlar var tabiki onlarin hali aslinda daha bi komik daha dogrusu trajikomik cünkü kendilerinin yapmadiklari haraketleri baskalarina "teblig" etmeye calisiyorlar.

5) fotograflar: özellikle ayna karsinda kendinin fotografini cekenler veya dudagini orasini burasini göstererek sexy olmaya calisan zavallilar. aslinda bunlar icin cok sey yazmak isterdim ama neyse ya zaten aklima geldikce sinir oluyorum.

6) yine su sosyal paylasim sitelerinde her yedigi halti yazanlar örnek: cisim geldi, yemek yiyorum, uyumaya gidiyorum, tv seyrediyorum vs. vs. ya bu insanlar kendini cok önemsiyor yada bilemiyorum artik gerisini sen düsün (:

7) benim hayatim hakkinda yorum/tavsiye/öneride bulunanlar örnek: cocugumun fotografinin altinda aman cok güzel ama niye buralara fotograflarini koydun nazar degmesin basina bisey gelmesin vs. ya kardesim sanane?? zaten anca senin gibi artniyetliler nazar deger veya yine senin gibi cekemenyenler böyle sacma sapan yorum yapar.

8) ha bide su cok bilmisler yokmu allahim beni deli ediyorlar. o kadar cahillerki her konuda mutlaka söyleyecek birseyleri var bu insanlar genellikle "normal" hayatinda yüksek sesle konusan kendini cevresindekilere kanitlamaya calisan varliklardir.

ayy fenalik basti aslinda daha cok sinir bozucu seyler var ama yazdikca tekrar sinirlendigimi fark ediyorum (:

dipnot: türkce konusunda mutlaka birileri: sanki senin türkcen cokmu iyide baskalarini elestiriyorsun diyebilir ama hernekadar ilkokul egitiminden itibaren avusturyada yasadigim ve sirf almanca konstugum icin bazi hatalarim olabilir eh onlarida cahilligime verin(:

5 yorum:

  1. Türkçe konusunda katılıyorum sana. Konuşmada elbetteki şive, ağız farklılıkları olacaktır ancak; yazı konusunda ben de katıyım. Cep telefonu mesajı, mail ya da sosyal sitelerde anlamsız kelimelere benden de kocaman bir HAYIR!!! Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. tesekkürler destegin icin. bazen öyle bir mesaj geliyorki hic sesli harf yok komple kisaltmalar sinir oluyorum. sanki mesaj okumuyorum bulmaca cözüyorum

    YanıtlaSil
  3. Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp. Tebrikler, çok doğru konulara parmak basmışsın. Senin yazdığın çoğu şeye ben de gıcık oluyorum. Hele şu ''nazar değer'' diyenler yok mu, onlara ayrı bir ifrit oluyorum. Ben de yazılarımda elimden geldiğince, dilbilgisine dikkat ediyorum. Hatta yazım kılavuzu karıştırıyorum, doğru mu yazdım yanlış mı diye. Sen de bakabilirsin bu şekilde. Bu arada yanlış anlama, belki bilgisayarındandır bilemiyorum, Cümle başlarında büyük harfler kullanmalısın. Yazılarını takip ediyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Cok tesekkür ederim Umut. Bak bu cümle baslarinda büyük harf konusu hic dikkatimi cekmemisti, uyardigin icin´de cok cok tesekkürler. Daha dikkatli olmaya özen gösterecegimden emin olabilirsin.

    YanıtlaSil
  5. Doğrusu okurken çok şaşırdım. Nedeni ise, bazı insanların düzgün Türkçe kullanmadığundan bahsederken, kendi yazdıklarının hiç bir yazım ve imla kurallarına uymuyor olması. Öncelikle "türkce" şeklinde yazılmaz, belki de bunu ana okulunda öğretseler de, "Türkçe" şeklinde yazılır. "bi" diye bir şey yoktur "bir" vardır. "allah" değil, "Allah" şeklinde yazılması gerekiyordu. "tabiki" değil, "tabi ki", "bide" değil, "bir de"... Bu yanlış yazımlar, ilk bakışta göze çarpanlardır.

    Afedersiniz ama Türkçe'nin doğru kullanımı ile ilgili bir yazı yazarken, ne acıdır ki, yazarın da Türkçe değil türkce konuşuyor olması, "türkcemizin cinayete kurban gitmesi" değil midir?

    YanıtlaSil