en sevdigim yemegin tarifi

Suan bu yaziyi yazarken saatler 2bucuk ögleden sonra civari. Ögle yemegi yenildi cocuk uyutuldu ev toplandi tam rahatladim derken yine o beynimde ugultulara sebep olan soru: aksama ne pisirsem????  Söyle bi dolap turu yaptiktan sonra evde patlican ve kiymanin mevcut olmasina cok sevindim ve yemesini en sevdigim yemegi yapmaya karar verdim. Hani birde blogum varya belki bugün ne yesek diye düsünenler vardir (benim gibi) onlarda bu yemegi yapsin bugün herkes patlican yesin diye tarifi yazmaya karar verdim.

önce neler lazim:
3-5 tane patlican (aile fertlerinin sayisina göre degisebilir)
250-300gram kiyma
biber, domates, sogan, sarimsak, maydonoz
mantar (olmasada olur)
zeytinyag veya tereyag
tuz, biber vs. (baharat ekipmani)
kasar peynir
aslinda cok basit:

Önce 4-5 tane ortaboy patlicani közlüyorum. Ben genellikle ocagin üzerinde közlüyorum ama kizartilmis halinide yapan var. Kalorileri en aza indirmek icin közlüyorum ben. Sonra onlari alip biraz sogduktan sonra soymaya basliyorum: bicak veya catal ile sadece kabuklarinden ve yanik parcalarindan arindiriyorum patlicanlari. ISIya dayanikli CAM firin tepsimin altina biraz margarin sürüyorum (ayni kek yaparken yapismasin diye yaptigim gibi) ve közleyip soydugum patlicanlari güzelce yerlestiriyorum. Yerlestirdikten sonra kücük kücük parcalara bölüyorum (yerken daha kolay oluyor).

Böylelikle ilk asamayi bitirmis oluyorum.

2. asama ise kiyma.: Önce tereyagda kiymayi güzelce bi kavuruyorum sonra üzerine: sogan, sarimsak, domates,biber,havuc,mantar, maydonoz, baharat yani icine atilabilecek herseyi atiyorum. Bir yemek kasigi kadar salcayi bir bardak sicak suda özedikten sonra suyu´da karisimin icine döküyorum. Kapagini kapatip kisik ateste bi 10-15 dakika güzelce bi kendine geliyorlar. Sonra bu karisimida Firin tepsimizin icine güzelce heryere esit olarak döküyorum.

simdi oldumu en altta patlican üzerinde´de kiymali sos. Cok az yarim cay bardagi kadar suyuda ekledikten sonraaaaaa.(ay biran kendimi oktay ustanin asistani hissettim)
Önceden isitilmis firinimizin icine atiyoruz. Bi 15 dakikada orada pisiriyorum. Cikarmaya 1-2 dakika kala rendelenmis kasar peyniri veya ben genellikle italyan mozarella kullaniyorum daha güzel eridigi icin üzerini komple kaplayacak sekilde sepeliyorum.

peynirlerde eridikten sonra yemek haziir.

eeeh simdi sadece afiyet olsun (:

2 yorum:

  1. Patlıcanın her çeşidini severim, közlenmişi, kızarmışı, sadesi, salçalısı, karnı yarılmışı, üçe beşe kesilmişi... Peynirlisini hiç denememiştim bunu en kısa zamanda deneyeceğim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. yasasiiin bir patlicanci daha (: ben kahvaltida bile kullaniyorum: patlicanlari yuvarlak yuvarlak dilimleyip önce yumurta sonra su hazir satilan ekmekkirintilari veya kizartma unu´na iyice "bandirip" kizartiyorum hmmm nefisss

    YanıtlaSil