noel vs. yilbasi

hmm bu yaziya aslinda nasil baslasam diye düsündüm biraz ama bulamadim. Efendim ben biraz takintili oldugum icin söyle o blog senin bu blog benim dolasirkene fotograflarda noel agaci gördükce pek bi gülüyorum o sözde "modern" ailelere (: hatta beni birakin avusturyali arkadaslarim bile totolariyla gülüyor müslümanlarin agac süslemesine.

Öncelikle sirf bilinclendirme amacli yasadigim ortam geregi bu hiristiyanlarin neden agac süsledigine bir bakalim: her yil 24 ve 25 aralik tarihinde hiristiyanlar inanclarina göre Hz. Isa´nin dogum gününü kutlarlar. Güya mesih olan hz. Isa bu tarihte dogmustur ve muhtemelen bir agacin (ki cam agaci kutsallastirilmistir artik) altinda dogmustur. Bu sebepten ötürü 24 aralikta agaclar özenle süslenir ve aile fertleri icin aylar önce alinmis hediyeler altina yerlestirilir.  daha detayli bilgi icin tikla

25 aralikta o hediyeler dagitilir aileler ziyaret edilir ayni bizim bayramlarimdaki gibi muhtesem masalar+mezeler hazirlanir ve en gec 26 aralikta hepsi unutulur.

ama gel gelelim bizim su özenti modern türkler bu noel agacini sanki yeni yil agaciymis gibi ihtisamla süslüyorlar hediyelesmeyi bile yeni yilda noel babalarla yapiyorlar eglence mekanlarinda noel babalar cirit atiyor. Acaba bu özenti noel babanin sözde antalyali olmasindanmi kaynaklaniyorki?? hadi itiraf edeyim bu tonton herif benimde hosuma gitmiyor degil ama yinede bukadarda özentilik cok fazla özenecegiz diye kendinden geciyor insanlar.

daha fazla sinir olmadan su özenti noel babalara kocaman bir: HOOO HOOO HOOO

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder