merhaba havale!!!

bu yaziya nerden baslasam acaba. Hayatimin en kötü, en feci en anlatilamaz saniyelerini yasadim --> HAVALE. Aslinda görünüste pek birsey yoktu. Bir kac gün önceden enes´de istahsizlik basladi. Sonrasinda enes halsizlesmeye baslayinca aile doktorumuza gittik. O bize bu sene "keci-gribi" salgini oldugunu söyledi ve tehlikeli bisey olmadigini söyledi, sadece tamiflu ve atesdüsürücü nureflex ilacini verdi. Bende o gün sadece bu ilaclari verdim. Ama gece boyunca enes sürekli ateslendi. Ertesi gün ates+istifar maceramiz devam etti. O gün aksam saat 8bucuk civari ne olduysa oldu. Yine ateslenmeye baslayinca ilacini verdim ama istifar etti bende üzerini cikardim elini yüzünü yikadim ve biraz sonra ilac vermek üzere calisma odasina (en serin odamiz) götürdüm. Orada o uzaniyordu bende basinda kitap okuyordum. Aniden nefes alamadigini fark ettim ve kasilmalar basladi. Nekadar seslensem hirpalasamda tepki vermedi. Gözleri bir noktaya kilitlenmisdi. Hemen üzerindeki atletini bezini vs. cikartip banyoya kostum direk suyun altina tuttum kollarina bacaklarina masaj yaptim ama bu sirada ben ciglik cigliga enes diye bagiriyordum. Kendimi hic okadar caresiz hissetmemistim. Tam o günde esimin isyerinde isi cikmisti ve eve gec gelecekti. Bir kac dakika sonra kendine geldi sanki hic bir sey olmamis gibi. Ama ben sakinlesemedim esimi aradim geldi ve direk hastaneye gittik. Orada kan testi yaptilar ve iltihap degerinin yüksek oldugunu ve idrarini beklemek zorunda oldugumuzu söylediler. Aslinda direk bize hastanede kalmamizi önerdiler ama en son hastane maceramiz cok feci gectiginden (asistan doktor kan alacagi damari bulmak icin 4 kez denemis basaramamisti ve ben cildirmistim) oglumun kobay olarak kullanilmasini istemedigimden kabul etmedim. Gecenin 3´üne kadar idrar bekledik ama enes birsey icmediginden idrari yoktu. Sonra ben gitmek istedigimi söyleyince bi kac kagit imzaladim sorumlulugu üzerime aldim ve eve gittik. Giderken bize ertesi gün getirmemiz icin bir idrar torbasi verdiler. O gece enesin atesi yine yükseldi ama ilacini verdikten sonra ögle saat 12 gibi anca uyandi. Hastaneye gittik ve mutlaka bashekimle görüsmek istedigimi söyledigimde oradaki doktor biraz bozuldu ama benim bilgiye ve sakinlestirilmeye ihtiyacim vardi. Bashekimi aradilar ve odasinda görüsmeye girdik. Herseyi en bastan anlattim, anlatirken yine aglamaya basladim. Doktor okadar nazik okadar sakindiki gercekten hayran kaldim. En az 45 dakika boyunca sadece ben ve enes ile ilgilendi bana havaleyi ve neler yapmam gerektigini vs. anlatti. Sonra makattan verilecek kas gevsetici bir ilac verdi ve böyle bir durumda bunu kullanmam gerektigini söyledi. Sonuc itibari ile enesde ortakulakiltihabi + su kecimidir domuzmudur ne illetse o grip varmis. Antibiotik augmentin yazdi.
Ve artik 6 yasina kadar enesin havale gecirme riskinin yüksek oldugunu söyledi. Cünkü bu illeti benden almis yavrucugum. Annem anlatirdi benim havale nöbetlerini ve bu seyde aileden gelen bir zikkimmis.
2 gündür antibiotik kullaniyoruz ve cok sükür iyilesmeye basladi.
Ama ben iyilesemiyorum bir türlü, gözümün önünden gitmiyor. Meger ben nekadar cahil, nekadar bilincsiz, nekadar gerizekaliymisim cünkü o an ne yapacagimi bilemedim. Aklima gelen herseyi uyguladim. Insallah tekrarlamaz. O an anneligin ne büyük fedakarlik oldugunu tekrar anladim cünkü o an bana enes icin git fizandaki dagdan kar getir deseler onu bile yapardim. (:

7 yorum:

  1. cok gecmis olsun, insallah bir daha basiniza gelmez.. ama en azindan bir daha tekrarlanirsa buna hazirlikli olacaksiniz, caresiz bir dert degil.. insanin ici parcalaniyor yavrusunu hasta gorunce ama boyle boyle buyuyecekler.. acil sifalar dilerim Enes e..

    YanıtlaSil
  2. Canım çok geçmiş olsun Enes paşaya. Kendini suçlamana gerek yok her annenin başına gelebilir. Benim de bir arkadaşımın kızı ve yeğenim geçirmişti. Gerçekten çok üzücü ama Allah'tan çabuk geçiyor. Yüksek ateş havaleyi tetikliyor.Ve en önemli şey, çocuğun kasılmalarla dilini yutmasını ya da kafasını vb.bir yere vurmasını engellemek. Biz de yakınlarımızda görünce öğrendik böylece. Allah tekrar yaşatmasın canım. Çok büyük geçmiş olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. güzel dilekleriniz icin cok tesekkür ederim cici-anneler. insallah tekrarlarmaz ve böyle birseyi allah kimseye yasatmasin.

    YanıtlaSil
  4. Çok büyük geçmiş olsun arkadaşım.. şimdi gördüm yazını.. sanki ben yaşadım anlattıklarını.. hepimizin korkulu rğyası havale.. çok şükür ciddi bir şey olmamış.. hem öğrenmişsin de neler yapacağını.. inşallah tekrarlamaz.. sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. cok tesekkürler deli anne. Birde öyle cok paniklememin sebebi oglumda astim belasida var dogumdan 1 hafta sonra doktor beni ani-bebek-ölümü hakkinda bilgilendirmisti güya o benim aklima kazindi ve her kücük birseyde o geliyor aklima. neyseki cok sükür atlattik ama ilk defa oldugu icin cok panikledim. Allah hic bir anneye yasatmasin böyle birseyi.

    YanıtlaSil
  6. Amin!!! sana da yaşatmasın inşaallah bir daha

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun. Yazını çok geç gördüm. Baya da zaman geçmiş üstünden. Şimdi nasılsınız? Hiç yazı da yazmamışsın. Umarım her şey yolundadır. Sevgiler

    YanıtlaSil